Uw administratie digitaal

Datum gepubliceerd: maandag, 01 augustus 2016 Ga terug naar het overzicht

folder-626332_1280Herkent u dat ook dat u steeds meer facturen ontvangt per e-mail, maar waar laat u die facturen? En hoe archiveert u ze samen met de papieren facturen? Veelal print u de e-mail-facturen weer uit en vervolgens archiveert u ze. Dat geeft extra werk en kosten door toner en papier, zeker als u bedenkt dat wij uw facturen (ook de papieren) graag digitaal hebben.

  • Waarom is een digitale administratie efficiënter?

Het administratieve landschap verandert op dit moment heel erg snel. Steeds meer schuift het op naar het ontvangen en verzenden van elektronische facturen. Daar ligt ook de toekomst gezien de veel lagere kosten voor de factuur én de geautomatiseerde verwerking. De factuur per e-mail zal op niet al te lange termijn vervangen gaan worden door een gestandaardiseerde factuuruitwisseling tussen bedrijven, de zogenaamde UBL-factuur. Het aantal uitvragende partijen voor facturen zowel per e-mail als voor UBL facturen zal de komende jaren steeds groter worden. Daarnaast voorkomt u dubbel werk (door één efficiënte werkwijze) en heeft u de beschikking tot een actueel digitaal archief van uw inkoop- en verkoopfacturen. In dit archief kunt u eenvoudig terug zoeken.

  • Hoe krijg ik mijn administratie toekomstbestendig?

Het blijft een veranderproces dus dat kost moeite om patronen die al heel lang bestaan te wijzigen. De gereedschappen zijn voldoende voor handen alleen u moet ze goed inzetten. Vanzelfsprekend roept het eerst allerlei vragen op. Hoe kan het handiger? Het lijkt juist veel omslachtiger, waar archiveert u al uw facturen en hoe kunt u inzicht houden in de facturenstroom zonder de grip erop totaal te verliezen? En zo zijn er nog veel meer vragen.

U kunt uw administratieve werkzaamheden terug brengen in tijd en u heeft daarnaast ook altijd een helder overzicht heeft. Kortom, het wordt beter. Minder tijd en meer in- en overzicht rondom het financiële reilen en zeilen van uw onderneming.

  • Wordt het dan ook duurder?

Nee, dat betekent niet dat het duurder wordt. Het enige is dat u een drempel over moet door uw werkwijzen aan te passen. Anders was het te mooi om waar te zijn. Er is ook geen software aanpassing vereist (indien wij uw administratie boeken of indien u reeds met het boekhoudprogramma UNIT4 Multivers werkt).

  • Laat u informeren tijdens onze bijeenkomsten

Wilt u ook tijd besparen, een actueel inzicht in uw financiële administratie en uw facturen altijd eenvoudig terug kunnen vinden? Kom naar één van onze bijeenkomsten in maart 2017 en laat u informeren over de voordelen en hoe u dit in de prakijk kunt brengen.

Meer weten?

Wij helpen u graag bij het eenvoudig stroomlijnen van uw administratieve proces. Hier kunt u de komende jaren mee vooruit. Neem contact op met Marita Sloetjes (zie rechterzijde).

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+